مصاحبه آرشیو خبر ها
هافبك 14 میلیون یورویی یووه از یك چیز ناراحت است!

هافبك 14 میلیون یورویی یووه از یك چیز ناراحت است!

دانشجوي سابقِ دانشكده Stony Brook نيويورك در این فصل یكی از كم ‌حاشیه‌ترین بازیكنان یووه بوده است. كمتر حواسی در طول این فصل بیش از دیگر بازیكنان به او معطوف شده و كمترین حواشی پیرامون او تاب خورده است.

 

داستان كوا و یووه از یك روز گرم تابستانی شروع شد. بعد از یك فلش فورواردِ كوتاه به همان تابستان باز می‌گردیم.

 

وقتی جِسُن كوادوا آساموآ شمع‌های روی كیك تولدش را فوت كرد، عدد چهار دو نفسیر یكسان پیدا كرد. اولی سن پسر كوچك هافبك یووه و دومی سالهای حضور این بازیكن غنایی در یووه را نشان می‌داد. چهار سال پیش بود كه كلودیو وَگِجّی دوست و مدیر برنامه‌های او در هشت سال گذشته از موفقیت مذاكرات‌اش با به‌په مارُتا خبر داد و این به آن معنا بود كه كوادوا و آبِنا (همسرش) باید شهر زیبای اُدینه در شمال شرقی ایتالیا را ترك و با نخستین پرواز به تورینو نقل مكان كنند. جائیكه او پیشتر در جوانی‌اش مدتی همراه او در كنار همسر و مدیر برنامه‌هایش نیز هم‌تیمیِ هم مقصدش مائوریتزیو ایسلا بود. یاوری كه روزهای دوری‌اش در یووه با مصدومیت‌ها و نیمكت‌نشینی‌های كوادوآ مصادف بوده است.

 

كمتر كسی است كه بازی‌های آساموآ در یووه را دیده باشد و نمایش اِنرژیك او را كه با قدرت‌بدنی و فیزیك فوق‌‍‌‌العاده‌اش عجین است تصدیق نكند. نباید فراموش كرد كُنته او را یكی از تاكتیك‌پذیر ترین بازیكنان تیمش نامیده بود. این غنایی چپ‌پا گاهی چنان پرقدرت در كناره زمین پاس‌های غیرقابل تصور می‌دهد و گاه با چابكی مثال‌زدنی طراوت خط دفاعی را افزون می‌كند. قطار سریع‌السیر غنا (یكی دیگر از القاب آساموآ) هرگاه كه به زمین فراخوانده شود، نمایشی تاثیرگذار از خودش ارائه می‌كند. اثرگذاری و ایجاد تحول در ژن او نهفته است.

 

كُجُ (لقب دیگرِ آساموآ) این روزها در بیست و هفت سالگی و در حالیكه در هفته‌های اخیر مجال حضور در تركیب یوونتوس را یافته، در عینِ كنار بودن از كورانِ سوالاتِ خبرنگاران ایتالیایی، برای دقایقی میهمان مصاحبه‌ای كوتاه با روزنامه غنایی «The Finder» شده است. آساموآ در بخش‌هایی از این مصاحبه نكات جالبی را در مورد خودش گفته كه مرور آنها خالی از لطف نیست:

 

ما در مبارزه‌ای تمام عیار بالاخره موفق شدیم، جام را بار دیگر از آنِ خود كنیم.
من و آبِنا به شدت همدیگر را دوست داریم و در تمام سالهایی كه در ایتالیا در كنارش بوده‌ام برایم تبدیل به روزهایی به دور از غم غربت بوده است.
دوستان صمیمی من در یووه موراتا، پِرِیرا، كوادورادو زاتزا هستند. آنها برای من چیزی شبیه به برادر هستند.
برخلاف دو فصل ابتدایی حضورم در یووه، به خاطر مصدومیت و آماده نبودن در دو فصل اخیر كمتر در تركیب یووه قرار گرفته‌ام اما این كوچكترین خللی به تلاشم وارد نمی‌كند.
تمام تمركزم همراهی با یووه تا لحظه سوت پایان كوپا ایتالیا و بلند كردن جام قهرمانی و شادی با هم‌تیمی‌هایم است. به همین دلیل هیچ تمایلی به صحبت در خصوص آینده‌ام و یووه ندارم. فقط همین را بگویم كه به همین راحتی یووه را از دست نخواهم داد.
در تورین هیچ مشكلی ندارم. در یووه نیز همینطور. همه چیز همانطور است كه می‌خواهم؛ جز یك چیز ناراحت كننده كه البته ترجیح می‌دهم فعلاً اشاره‌ای به آن نكنم.

 

هافبك سیه‌چرده و غنایی یووه كه حاضر نشده به روزنامه هم‌وطنش چیزی بیشتر از وجود یك ناراحتی در عین رو به راه بودن همه چیز در تورین و یووه بگوید حالا احتمالاً با این نقطه پر ابهامی كه در این مصاحبه از خود برجای گذاشته، باید در انتظار زنگ‌های خبرنگاران ایتالیایی باشد، مگر آنكه جشن‌های قهرمانی یووه و معادلات نقل و انتقالات حواس‌ها را از پرداختن به او پرت كند.

 

گفتنی است بهای تقریبی شماره بیست و دوی یوونتوس كه تا اینجا و در چهار فصل حضورش، 104 بار با لباس بیانكونری به میدان رفته و 5 بار نیز موفق به گلزنی شده از سویِ وب‌سایت «transfermarkt» چهارده میلیون یورو تخمین زده است.


«به اشتراک گذارید»
Google+ Twitter Facebook
حامد
حامد «خبرنگار»
ارتباط با نگارنده: